Als 3D artist / illustrator maak ik Game art Car art Portretten Renders

</p>
<h2><center>Maikel van Hoof</center></h2>
<p>

Maikel van Hoof

3D Artist / Illustrator

Persoonlijk

Mijn naam is Maikel van Hoof, 25 jaar oud en woonachtig in Valkenswaard (Noord-Brabant). Online ben ik ook wel bekend onder de naam Laggtastic. Zowel op traditioneel als digitaal gebied heb ik een grote passie voor visualisatie ontwikkeld. Van oorsprong ben ik tekenaar, maar door mijn Game-Art opleiding heb ik tevens kennis van 3D software en maak ik ook maar al te graag spel onderdelen en renders.

Naast deze grote (creatieve) passies ben ik een groot autofanaat, wat duidelijk te zien is in mijn traditioneel tekenwerk. Het liefst ben ik bezig met auto’s na te tekenen met markers of potlood. Hier besteed ik dan ook veel tijd aan. In mijn vrije tijd speel ik ook geregeld games, en dan met name race en shooter games.

Opleiding

In 2011 ben ik afgestudeerd als DTP-er ook wel te verstaan als Desktop Publisher op het Sintlucas in Eindhoven, maar ik merkte al snel dat dit niet mijn branche was en heb op dezelfde school de opleiding Game-Artist gevolgd en behaald. In 2015 ben ik afgestudeerd voor deze opleiding en mede door mijn stages tijdens de opleiding heb ik al heel wat ervaring opgedaan.

Ervaring

Tijdens mijn DTP opleiding heb ik stage gelopen bij de twee grafische bedrijven; TVG Design en Graphic Design, waar ik voornamelijk bezig was met beeldbewerking, illustreren en het opmaken van documenten. Tijdens mijn Game-Art opleiding heb ik stage gelopen bij het visualisatie bedrijf 3Dimerce en de gamestudio Team6 Game Studios.

Tijdens mijn stage bij 3Dimerce was mijn hooftaak om producten de juiste materialen toe te kennen en vervolgens te renderen. Na mijn stage bij 3Dimerce heb ik de kans gekregen om er in de vakantie tijdelijk door te mogen werken en ervaring op te bouwen met dezelfde werkzaamheden als tijdens mijn stage.

Tijdens mijn stage bij Team6 Game Studios had ik verschillende taken waaronder het maken of aanpassen van 3D game onderdelen. Door al deze werkzaamheden bij beide stages heb ik een brede kennis op kunnen bouwen op zowel 2D als 3D gebied.

Nadat ik afgestudeerd was heb ik tijdelijk als 3D Artist gewerkt voor Team6 Game Studios, aan een project dat momenteel nog in productie is. Mijn taak was om een aantal kleinere assets te maken, sommigen hiervan waren alleen 3D modellen, anderen waren voltooide assets inclusief textures.

Sinds de maand september in 2016 ben ik ook part-time werkzaam als gastinstructeur voor SintLucas, om 1e jaarts MBO studenten wat te leren wat er zoal bij komt kijken om game-art te maken. Dit begint met 2D art, maar later in het schooljaar komt ook 3D asset ontwikkeling aan bod.

Stijl

Ondanks dat ik veel verschillende stijlen probeer met tekenen, game-art en 3D rendering, gaat mijn voorkeur uit naar realistisch. Elke keer verleg ik mijn grenzen om de kwaliteit van mijn tekeningen en 3D visualisaties hoog te houden en elke keer weer te groeien in mijn vaardigheden. Om te blijven groeien doe ik vaak inspiratie op aan de hand van andermans werk. Stijlen die ik intrigerend vindt probeer ik ook uit om zo mijn horizon te verbreden.

Vaardigheden

Alles wat ik leer probeer ik zoveel mogelijk toe te passen in mijn projecten. Ik volg tutorials van tijd tot tijd om de kwaliteit van mijn projecten te verbeteren. Hieronder vind u een overzicht van wat ik graag maak:

Traditioneel tekenwerk:Auto’s, portretten, landschappen, objecten
Digitaal tekenwerk:(Game) concept art, matte painting en vector illustraties
3D rendering:Product en architectuur visualisatie
3D game onderdelen:Wapens, voertuigen, omgeving en opvulling